در دنیای تجارت آنلاین و به‌ویژه در دنیای دراپ شیپینگ و همکاری در فروش، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به‌عنوان ابزاری برای رشد کسب‌وکار حیاتی است. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر موفقیت کمپین‌های اینستاگرامی تاثیر می‌گذارد، زمان‌بندی ارسال پست‌ها و استوری‌هاست.


برای پیج‌هایی که در زمینه فروش بدلیجات، زیورآلات، اکسسوری، و ساعت فعالیت می‌کنند، انتخاب بهترین زمان برای ارسال محتوای مرتبط با محصولات می‌تواند در جذب بیشتر مشتریان و افزایش فروش موثر باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که زمان‌های خاصی در روز و هفته وجود دارند که احتمال تعامل کاربران با پست‌ها و استوری‌ها را افزایش می‌دهند.


برای اکثر پیج‌های اینستاگرامی، زمان‌های اوج تعامل شامل ساعات اولیه صبح (بین ۷ تا ۹ صبح)، ساعات بعد از ظهر (بین ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر) و عصرها (بین ۶ تا ۹ شب) هستند. این زمان‌ها بیشتر زمانی هستند که افراد معمولاً در حال مرور اینستاگرام هستند، چه در مسیر رفت‌وآمد، استراحت میان کار یا بعد از پایان روز کاری.


برای کسب‌وکارهایی که به دراپ شیپینگ و فروش همکاری مشغول هستند، این زمان‌ها فرصتی عالی برای ترویج محصولات خود از طریق استوری‌ها، که قابلیت جذب سریع مخاطب را دارند، فراهم می‌کنند. همچنین، توجه به این که مخاطبان در چه روزهایی از هفته بیشتر فعال هستند نیز می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. برای مثال، معمولاً چهارشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها بیشترین میزان تعامل را در اینستاگرام مشاهده می‌شود.


برای فروشگاه‌های آنلاین که محصولات زیورآلات و ساعت دارند، در نظر گرفتن نیازهای خاص مخاطب و ارسال پست‌های استایل‌دهی به این محصولات می‌تواند تاثیر زیادی بر جذب مشتریان داشته باشد. همکاری در فروش نیز با درنظر گرفتن بهترین زمان‌های ارسال، می‌تواند فروش را به طرز چشمگیری افزایش دهد